STUDIJNÍ
PROGRAMY - magisterské
> Učitelství
výtvarné výchovy pro střední školy a základní umělecké školy (magisterské
studium jednooborové)
Magisterské navazující jednooborové studium je koncipováno jako odborná
příprava budoucích výtvarných pedagogů disponujících širokými profesními
kompetencemi. Je zaměřeno na komplexně pojaté výtvarné vzdělávání harmonicky
integrující praktické i teoreticko-didaktické výtvarné disciplíny. Kromě
specializace ve volitelných praktických výtvarných oborech, prohloubeného
studia výtvarně teoretických a didaktických disciplín je důraz položen
na předměty (modul pedagogické způsobilosti a společný modul), které profilují
pedagogickou kvalifikaci absolventa. >přehled
studijního programu<
• profil a
uplatnění absolventa
Absolvent je připraven k výkonu profese výtvarného pedagoga v rámci školních,
kulturních event. jiných výchovně vzdělávacích zařízení a to v širokém
záběru od dětí raného školního věku až po dospělou populaci. Je schopen
samostatné orientace v oboru a svou profesní erudici opírá o vlastní tvůrčí
uměleckou či odbornou teoretickou činnost. Absolvent je schopen prostřednictvím
vhodných metod výuky a rozvíjet talentové schopnosti výtvarně nadaných
žáků. Absolvent může působit jako učitel středních škol, středních odborných
škol, základních uměleckých škol, nebo učitel v zařízeních pro další vzdělávání
pedagogických pracovníků, vyšších odborných škol, pedagog volného času.
Může také pracovat v muzeích a galeriích v oblasti muzejní pedagogiky,
v metodických centrech pro muzejní vzdělávání, v institucích zaměřených
na oblast zájmové umělecké činnosti nebo specializovaných na výtvarnou
terapii a poradenství.
> Učitelství
výtvarné výchovy pro střední školy a 2. stupeň základních škol
(magisterské studium dvouoborové)
Magisterské navazující dvouoborové studium je koncipováno jako odborná
příprava budoucích výtvarných pedagogů disponujících širokými profesními
kompetencemi.
Je zaměřeno na komplexně pojaté výtvarné vzdělávání harmonicky integrující
praktické i teoreticko-didaktické výtvarné disciplíny, přičemž důraz je
položen na společenskovědní předměty (modul pedagogické způsobilosti a
společný modul), které profilují pedagogickou kvalifikaci absolventa.
>přehled
studijního programu<
• profil a
uplatnění absolventa
Absolvent je připraven k výkonu profese výtvarného pedagoga v rámci školních,
kulturních, event. jiných výchovně vzdělávacích zařízení. Je schopen samostatné
orientace v oboru a svou profesní erudici opírá o vlastní výtvarnou či
odbornou teoretickou činnost. Absolvent je schopen prostřednictvím vhodných
metod výuky a rozvíjet talentové schopnosti výtvarně nadaných žáků. Absolvent
se může uplatnit jako učitel druhého stupně základní školy, učitel středních
škol, učitel středních odborných škol, učitel vyšších odborných škol,
pedagog volného času, vychovatel, apod. Může také pracovat v muzeích a
galeriích v oblasti galerijní a muzejní pedagogiky, v metodických centrech
pro galerijní a muzejní vzdělávání, v institucích zaměřených na oblast
zájmové umělecké činnosti nebo specializovaných na výtvarnou terapii a
poradenství.
> Muzejní a galerijní pedagogika
(magisterské studium dvouoborové)
Studijní obor Muzejní a galerijní pedagogika reaguje na aktuální vzdělávací potřeby české společnosti, v níž se po roce 1989 postupně etablovala profese muzejní, resp. galerijní pedagog, aniž by ovšem existoval systém vzdělávání těchto odborných pracovníků muzeí a galerií. Obor reaguje na poptávku po navazujícím magisterském studiu, které by rozšířilo profesní kompetence pedagogů směrem k oblasti muzejní edukace. Vychází také ze zkušenosti, že mnoho absolventů učitelských oborů se již nyní úspěšně uplatňuje v muzejních institucích a pociťuje potřebu rozšíření svých odborných znalostí o muzejně pedagogická specifika. Kromě jiného obor reaguje na změny vyvolané kurikulární reformou, která umožňuje širší spolupráci muzea a školy, resp. zapojení muzeí do formálního vzdělávání.
>přehled
studijního programu<
• profil a
uplatnění absolventa
Absolvování navazujícího dvouletého magisterského studijního oboru Muzejní a galerijní pedagogika rozšíří profesní kompetence absolventů studijních oborů v rámci studijního programu Specializace v pedagogice do té míry, že mohou kvalifikovaně vykonávat povolání muzejního a galerijního pedagoga. Širší uplatnění najdou také jako pedagogičtí pracovníci v rozvíjejícím se sektoru kulturních služeb či neformálních vzdělávacích institucí.
|